Wednesday, January 29, 2014

Hej alla!
Nu var det ett tag sedan jag skrev något.
Det har hänt mycket både bra och mindre bra under tiden.
Kompisen Rottweiler springer nu mera på ängarna i himmelen, hon blev nästan 8 månader gammal. Hon led av en missbildning i njurar/tarmar och e höfter tyvärr. Enormt trevlig fin tik så det är trist minst sagt.
En till som vandrat vidare till ängarna i himmelen är min hamster Nisse som avled den 26/1. Det spelar ingen roll hur stor eller liten dom är det känns iaf :(
Vila i frid Nisse och Rocca!!

Gordon och Manti har fått dra pulka nu några gånger och en gång med lite vikt i. Roligt tycker dom men svårt och få dom att dra något när jag är bakom. Lydnads hundar haha.
Men vore skoj och kunna koppla på båda hundarna någon gång, ska försöka ta mig råd att köpa en till likadan nomesele så jag har två st :)

Katten har varit riktig mysig nu på nätterna, hon sover i sängen precis som hundarna och ibland vaknar jag av att hon ligger på min mage eller rygg beroende på hur jag sover. Hon vill verkligen vara nära och mysa :)
Hundarna sover i sängen eller under sängen eller i hundbädden i sovrummet beroende på hur varmt det är.

Nu dags för en promenad snart :) ha det gott alla och på återseende!!



Hey all !
Now it was a while since I wrote anything .
A lot has happened , both good and not so good in the meantime.
My friends Rottweiler now runs more in the meadows of heaven , she was almost 8 months old . She suffered from an abnormality of the kidneys / intestines and e hips unfortunately. Hugely enjoyable fine bitch so it's sad to say the least .
Another one who walked on to the meadows of heaven is my hamster Nisse who died 26/ 1. It does not matter how big or small they are , it feels anyway : (
Rest in peace Nisse and Rocca !

Gordon and Manti has been pulling sledge now a few times and once with a little weight in. Funny find them but hard and get them to draw something when I'm behind . Obedience dogs ha ha .
But were fun and able to relax on both dogs at some time , will try to take me to afford to buy one at the same nomesele so I have two pieces :)

The cat has been a real cozy now at nights, she sleeps in bed just like the dogs and sometimes I wake up because she is on my stomach or back , depending on how I sleep. She really wants to be close and cuddle :)
The dogs sleep in the bed or under the bed or in the dog bed in the bedroom depending on how hot it is .

Now time for a walk soon :) have a nice day everyone and see you !

No comments:

Post a Comment